تحول بیان در سینمای ایران
پایان نامه
- وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه هنر - دانشکده سینما و تئاتر
- نویسنده محسن آقالر
- استاد راهنما محمد شهبا
- تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
- سال انتشار 1390
چکیده
این رساله با نگاه به تئوری نئو فرمالیسم در سینما که خالق ان دیوید بردول است نوشته شده وبه بررسی تحول بیان در سینمای ایران می پردازد.منظور از بیان در سینما ،هر انچیزی است که از طریق پرده سینما یا صفحه تلویزیون به مخاطب برای درک فیلم منتقل میشود.بنابراین بررسی ما نسبت به سینمای ایاران از دید شکلی و نه تاریخی بوده وشامل روایت،دکوپاژ،طراحی،بازیگری،تدوین و...میباشد.همچین در این رساله تحول بیان در سینمای ایران به دو بخش اصلی قبل و بعد از انقلاب تقسیم شده که که هر کدام از انها به چند فصل تقسیم میشود و در پایان نیز مقایسه ای تا انجا که امکان پذیر بوده بین این تحول در سینمای ایران و جهان پرداخته ایم.
منابع مشابه
تحول بیانِ تصویری در لحظههای گفت و گویی سینمای ایران در دهۀ 1380
یکی از بخشهای مهم در زیباییشناسی تصویر در سینمای ایران لحظههای گفتوگویی است. یکی از قراردادهای مسلط و غالب در تصویرسازیِ لحظههای گفتوگویی نما/ نمای معکوس است. در این پژوهش تلاش شده به تحلیلِ مواجهة فیلمسازان ایرانی با لحظههای گفتوگویی پرداخته و نحوة تحولِ بیان تصویری در این لحظهها نمایان شود. از همین روی، ده فیلم از سینمای ایران در دهة 1380 به منزلة جامعة آماری گزینش شدهاند؛ این آثار ع...
متن کاملتحلیل جامعهشناختی روند شکلگیری و تحول جریان موج نو سینمای ایران (1357– 1348)
تحقیق حاضر با اتخاذ رویکرد بازتاب درپی این استکه مشخصکند بین شرایط و زمینههای اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و نیز جریان روشنفکری ایران بعد از اصلاحات ارضی از یک سو و از سویی دیگر فیلمهای موج نو سینمای ایران چه رابطهای وجود دارد. این تحقیق کیفی با به کارگیری تکنیک تحلیل نشانهشناختی به مطالعه این فیلمها پرداخته است. یافتههای این تحقیق نشان میدهدکه تحولاتی که در عرصههای ذکر شده جامعه ...
متن کاملبازنمایی ایران در سینمای هالیوود
وجود شکاف میان واقعیت و آنچه در رسانهها ارائه میشود، سبب شده تلاشهای بسیاری برای توصیف و تبیینِ چگونگی و چرایی شکلگیری بازنماییهای رسانهای از جهان خارج صورت گیرد. در سایه این تلاشها، امروزه بازنمایی رسانهای به مفهومی بنیادین در مطالعات فرهنگی و رسانهای تبدیل شده است. بر اساس فرضهای اولیه مطالعات فرهنگی، در بررسی متون رسانهای، مؤلفههای ایدئولوژیک و اجتماعی موجود در ورای این متون و تأث...
متن کاملجامعهشناسی سیاسی سینمای ایران (بایدها و نبایدهای سیاستگذاران سینمای ایران در دهههای 1370 و 1380)
سینما در ایران در مواجهة سیاسی جناحهای مختلف، یکی از محلهای اختلاف و بلکه نزاع بوده و هر جناحی، موقعیت سینما در زمان رقیب را نقد کرده است. این مقاله حاصل پژوهشی است در حوزة جامعهشناسی سیاسی سینمای ایران در دهة 1370 که در آن با روش «تحلیل محتوا» و «تحلیل متن» فیلمهای منتخب دولت در جشنوارههای فیلم فجر از یکسو و فیلمهای مورد اقبال مخاطبان سینمای ایران از سوی دیگر، به تبیین سیاستهای فرهنگی...
متن کاملزنان در سینمای ایران
در چند دهه گذشته تغییراتی محسوس و اساسی در نحوه نگرش نسبت به زنان و بازنمایی آنها در سینمای ایران تحلیل شود ... روش تحقیق در این مطالعه - تحلیل محتوای کیفی به عنوان روش اصلی و روش اسنادی به عنوان روش مکمل بوده است. این تحقیق به این نتیجه به دست یافته که نگرش نسبت به زنان در فیلم های ایرانی در خلال چهار دهه گذشته از یک نگرش پدرسالارانه به نوعی نگرش فمینیستی تغییر یافته است.
متن کاملمنابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده{@ msg_add @}
نوع سند: پایان نامه
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه هنر - دانشکده سینما و تئاتر
کلمات کلیدی
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023